Saknar

Läste nyss ett blogginlägg från en vän. En vän som jag spenderat 3år på gymnasium i samma klass med.
Nu är allt slut. Det är först nu man börjar fatta, eller i alla fall lite sakta men säkert. Det som var kommer inte tillbaka, man kan bara göra framtiden liknande. Vänner börjar jobba, vänner flyttar för att gå i skolan... Jao, man hör inte ihop längre. Inte på samma sätt som man gjorde förut. Och det är först nu man riktigt förstår hur det var då med.
Under tiden som gått har man inte tänkt på det. Studenten är så långt bort, börja jobba tills pensionen är inget vi behöver tänka på. Men hejsan hoppsan: Nu är den tiden här :/ Vart tog 3år vägen någonstanns? Vem tog dem? Jag vill ha den tiden tillbaka. Eller i alla fall få ha mer tid med mina vänner innan vissa åker iväg. Är det för mycket begärt?

Under åren som gått har man haft vänner som varit otroligt nära men sen försvunnit. Varför? Är det bara så det ska vara? Varför skaffa sig vänner och spändera tid med dem om man vet att de kanske försvinner? Visst är det inget man vet. Men man har varit med om det så man känner igen känslan. Hur mycket ska man behöva stå ut med innan man fått nog?
Frågor som aldrig kommer bli besvarade. Men det är frågor som alltid kommer ställas och som alltid i slutet kommer ge oss sina svar.

Men nu ska man inte tänka negativt. Det finns många bra minnen och stunder som man kommer att komma ihåg. :) Man är glad att man fått vara delaktig i dessa minnen och stunder. För om inte vad vore livet då.
Så för att avsluta mitt blogginlägg på bästa sätt så tackar jag gymnasiet, min klass, parallelklass, andra klasser för 3 fina år :D Och jag hoppas framtiden har mycket kvar för oss att ge! Tillsammans <3

<3<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0